Stifinnerne

Stifinnerne deler andre etage med Speiderne- og Veiviserne. Gruppene har egne samlingsrom, der de også spiser. Utenom dette er ulike aktiviteter knyttet til rommene.

På Stifinnerne er det 17 barn og to til tre voksne.

BARNET PÅ STIFINNERNE – 4 åringen

I år skal jeg rekke å bli 4 år og strekke meg mot 5. Jeg vokser fort og er fortsatt litt egen.
Jeg trenger mye omsorg og kjærlighet, og har behov for å få være liten noen ganger. Jeg har mange spørsmål og trenger svar og forklaringer. Å få være med på daglige gjøremål er en flott mulighet til å lære. Bare husk at jeg trenger hjelp til å forstå og lære hva som er rett og galt. Jeg har mye energi og kroppen min er ofte raskere enn hjernen. Kroppen utvikler seg så fort, mens hjernen jobber på spreng med å være nysgjerrig og undrende til alt rundt meg. Det er derfor jeg lurer på så mye. Jeg trenger at du lytter og svare meg ærlig og tydelig.
Jeg jobber med å skape gode relasjoner til vennene mine og samtidig forstå meg selv og min rolle. Jeg liker å leke alt fra rollelek til konstruksjonslek. Jeg kan leke med andre og jeg trives i min egen lek. Jeg har god fantasi og har nå utviklet et godt språk og kommunikasjonsevne.