Speiderne

Speiderne deler andre etage med Stifinnerne- og Veiviserne. Gruppene har egne samlingsrom, der de også spiser. Utenom dette er ulike aktiviteter knyttet til rommene.

På Speiderne er det 11 barn og to voksne.

BARNET PÅ SPEIDERNE – 3 åringen

Jeg er selvsikker selv om jeg kan virke litt sjenert, men det er bare fordi jeg er litt usikker med tanke på alt som er nytt, ny avdeling, nye barn og nye voksne som skal ta vare på meg. Jeg er glad, og stor sett fornøyd, så lenge jeg får det som jeg vil. Jeg kan nemlig masse, klarer stort sett alt selv. Fordi jeg er veldig «selvstendig» Kroppen min kan gå, løpe, hoppe, klatre, kaste/sparke ball, holde balansen på husken osv.

Av de voksne trenger jeg å bli sett og anerkjent for den jeg er, jeg trenger rutiner og klare konsekvente regler. Jeg trenger også masse kjærlighet, trøst og kos. For det hender jeg kan bli sint, frustrert, slår meg og blir veldig lei meg, og da er det viktig at den voksne hjelper meg med å regulere mine følelser. Følelser er veldig nytt for meg, så her trengs det masse god veiledning.

Jeg liker å tøyse, jeg liker sang og musikk og jeg liker at noen leser for meg. Jeg trenger også masse hvile. Jeg trenger også en forutsigbar hverdag, preget av opplevelser og erfaringer.

Jeg avslutter med å si, jeg vil vite at jeg er betydningsfull, dette styrkes min selvfølelse, har jeg det bra, vil de rundt meg ha det bra.